Cum ar zice vocea stăzi „ ( Alte partide ) sau USR / Aceeași mizerie”. Și asta pentru că banul public, de la buget, banul ăla mult, trebuie să se scurgă în anumite direcții, și nu la voia întâmplării. Ori acum, când bugetul e cam la mâna USR la Primăria Brașov, cum să nu împartă ceva administrația Coliban și pe la partid.
A început ușor, relaxat, angajând sinecuriști pe post de mari specialiști pe la Agenția Metropolitană. Ceva datorii de partid. Și personale. Că doar spiritul civic și activismul din campania electorală nu e gratis decât pentru fraieri. Și așa au ajuns pe ștatul de plată al Agenției Metropolitane cei care l-au sprijinit pe Coliban în campania electorală. Nu mai intru în amănunte, povestea e știută, e publică, și chiar și asimilată de către public. A venit vreun răspuns din partea USR-ului la scandalul sincurilor? A explicat Coliban de ce are nevoie exact de acei sinecuriști în slujba administrației? Nu. Și nici de gând să iasă public să zică ceva.
A trecut apoi la combinații mai dure, mai strigătoare la cer. Ca de exemplu „ Afacerea BUM”, în care ONG-ul de casă al USR-ului tăia bilete de intrare pe „ viața și pe moarte” la poarta muzeului care nu avea nici un aviz și nici o autorizație. A zis cineva ceva în legătură cu combinația de partid? Liniștea domnește pe la Primăria Brașov. Liniște prielnică combinațiilor grele. Altă combinație a fost și aceea în care de nicăieri, protocolul de organizare a unui festival de muzică electronică a fost pus în brațele UNTOLD. Cu un minim de dezbatere în Consiliul Local, fără ca măcar să fie prezentate anumite calcule în ceea ce privește oferta concurenței. MUCLES și la mai mare pe aripile partidului!
Acum a apărut în atenția publicului o combinație scurtă, de sărbători. O achiziție directă a Primăriei Brașov, parafată de pixul lui Coliban, de la o companie la care un membru USR, consilier județean, este asociat. Un mizilic de douăzeci și ceva de mii de lei pentru campanii de publicitate în social media (Facebook și Instagram). Pentru a derula aceste campanii, pagina de Facebook a autorității contractante (Primăria Brașov), prin contul de business manager ce o deține, va fi legat de contul de reclame al ofertantului ( link articol brasovmetropolitan.ro – ).
Atenție, combinația nu este ilegală. Coliban are dreptul să dispună din pix cheltuirea unor sume de bani până la un anumit barem fără să organizeze licitație sau să treacă proiectul prin Consiliul Local. Și limita de sumă care rezidă în pixul edilului este de 132.560 de lei (fără TVA). Curat legal coane brașovene. Conform art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, toate achiziţiile pe contracte care nu depăşesc 132.560 de lei (fără TVA) se pot face în mod direct, fără a solicita în mod obligatoriu oferte sau a organiza licitaţii.
În schimb combinația nu este morală. Pentru că duhnește de la o poștă a „ primă de Crăciun” pentru partid. Așa, de la obraz. Bine, practic suma de douăzeci și ceva de mii de lei pentru colegul de partid e pistol cu apă față de ce sume are în pix primarul.
Pentru că dacă dorim să vedem cum funcționează sistemul, și cum e el ocolit abil de către USR-iști de la vârful administrației, nu trebuie să ne uităm decât la banii cheltuiți de către Primăria Brașov cu ocazia Forumului Orașelor Verzi. Exact pe lege, și exact cât să nu depășească anumite bareme legale ( link articol – ).
Coliban oricum s-a obișnuit să fie un fel de pinata în care presa din Brașov dă cu sete, exact ca la o petrecere mexicană. Nu-i pasă, nu-l afectează. Și nici partidul nu se pare că are vreo reacție. Probabil și-au asumat amândoi șuturile în cwr pentru gălețile de bani ce se scurg din bugetul local. Fără jenă!
Dan VÂJU
#InformatiaBrasovului
informatiabrasovului.ro