Primăria Brașov face următorul anunț în data de 27 ianuarie „ Festivalul MassifWinter se amână pentru sezonul de iarnă 2022-2023, din cauza pandemiei.
Având în vedere evoluția de la Brașov a epidemiei de coronavirus (astăzi, de exemplu, incidența la Brașov este de 15,13 la mia de locuitori), precum și discuțiile dintre organizatori și administrația centrală, s-a ajuns la concluzia că seria de evenimente MassifWinter, gândite pentru luna martie a acestui an în Poiana Brașov, este imposibil de organizat, din cauza faptului că numărul celor care s-au înscris pentru a participa depășește cu mult limita maximă de persoane care pot fi prezente la evenimente de acest gen. Ca urmare, evenimentul a fost reprogramat pentru sezonul de iarnă 2022-2023”. ( citiți restul anunțului pe pagina de Facebook a Primăriei Brașov ).
Ceea ce părea un festival de anvergură internațională, cu artiști selectați pe sprânceană, ce trebuia să pună Poiana Brașov pe harta internațională a festivalurilor de gen, s-a dovedit a fi un mare fâs. Și nu, nu pandemia e de vină, pentru că imediat după anunțul amânării a apărut un festival mai mic și mai vioi, WinterFest pe numele lui de botez. Care se va desfășura cam în aceeași perioadă. Și care n-are probleme de pandemie, el fiind un festival gratuit pentru spectatori.
De fapt ce s-a întâmplat? Probabil nu vom afla niciodată, dar putem specula.
Ipoteza de lucru din spatele acestui anunț se pare că ar fi vânzarea slabă a biletelor pentru festival. Sau dezinteresul publicului pentru acest festival. Organizatorul, UNTOLD, a spus faptul că pe site-ul festivalului ar fi fost doar 7000 de persoane interesate, deși practic, calculele din proiect indicau o medie între 80.000 și 150.000 de spectatori, nu concomitenți, ci desfășurați pe perioada festivalului, pentru ca festivalul să fie profitabil. Iar biletele puse în vânzare ar fi trebuit să aducă organizatorului sume cuprinse între 5 și 10 milioane de euro. Și să genereze o cifră de afaceri totală de minim 50 de milioane de euro . Hoteluri mari din Poiana Brașov au lansat pachete speciale pentru festivalul acesta, care cuprindeau cazare și mic dejun la un preț începând cu 1000 de euro de persoană.
Proiecțiile organizatorilor în asociere cu Primăria Brașov, conturau o afacere extrem de bună. care din păcate nu s-a concretizat.
Și să nu uităm că primul proiect a fost depus de către compania olandeză ALDA, companie care este lider mondial absolut al organizării de astfel de evenimente. Care a venit anul trecut la Brașov în primele luni ale anului și timp de mai multe săptămâni a lucrat la proiect, depunându-l la Primăria Brașov cu tot cu calculele aferente. Cu toate acestea, UNTOLD-ul a fost preferat să organizeze acest festival. Ițele afacerii cu iz de combinație au fost dezbătute în paginile Gazetei Braovului ( link – https://gazetabrasovului.ro/2021/10/08/transparenta-massif-a-de-la-primaria-brasov/ ).
În acest caz, organizatorul, după ce a investit în reclamă, și a realizat că nu are adresabilitatea scontată, a preferat să pună eșecul pe seama pandemiei. Și, totodată, să își un orizont mare de timp pentru a reface proiectul. Sau să renunțe la el.
Tragic sau nu, acest eșec se reflectă negativ și asupra administrației Coliban. Administrație care mai contabilizează, indirect și neforțat, încă o lovitură de imagine.
Pe care încearcă să o curețe inventând un nou festival, de mai mică anvergură, având o calitate dragă consumatorului zonal. Faptul că e gratis!
Dan VÂJU
#InformatiaBrasovului
informatiabrasovului.ro