Mi-a atras atenția o postare a consilierului local Alexandra Crivineanu în legătură cu cheltuielile iresponsabile ale administrației Coliban, din banii de buget ai Municipiului Brașov.
Reamintesc faptul că exact dezvăluirile acestor practici ale fostei administrații l-au propulsat pe actualul primar pe locul întâi în cursa electorală, promisiunile asumate atunci în fața brașovenilor, fiind încălcate pe rând.
Postare Alexandra Crivineanu
„ Acesta este modul în care administrația Coliban cheltuie banii brașovenilor.
Este vorba despre o serie de contracte încheiate de administrația Coliban, fără consultare, fără transparență. Contracte cu atribuire directă, cu firme de partid.
Am vorbit astăzi, în conferința de presă despre acest subiect, pentru că, de-a lungul ultimilor ani, în special când nu era primar, domnul Allen Coliban a fost un aprig contestatar al atribuirilor directe, al contractelor cu dedicație și un promotor al transparenței în administrație.
Ajuns astăzi la Primărie, domnul Coliban a abandonat aceste principii și calcă pe urmele celor pe care până acum un an îi critică vehement.
Putem vorbi despre o practică a administrației Coliban, un tip de acțiune recurentă- atribuirea contractelor către firmele apropiaților sau membrilor de partid este un comportament uzual, obișnuit.
În calitate de lider de grup al consilierilor locali PSD, cer actualului primar și aparatului de lucru al acestuia să înceteze această practică. Consider imoral comportamentul lui Coliban, care și-a construit întregul discurs public pe un discurs care condamna tocmai practicile pe care el astăzi le folosește mai ceva ca fosta administrație.
Asta fac “oamenii noi” în politică:
Primăria municipiului Braşov a atribuit, la începutul anului, un contract pentru redefinirea brandului Braşovului.
Contract în valoare de 130.000 de lei fără TVA, atribui unei firme de publicitate pentru a „defini promisiunea brandului de oraş”
Conform contractului în valoare de 130.000 de lei, MAP Advertising SRL urmează să se ocupe de: „definirea promisiunii brandului de oraș și viziunea identitară de dezvoltare pe termen lung și planificarea acțiunilor care vor livra pe promisiune”. De asemenea, firma va trebui identifice şi „valorile și misiunea locuitorilor orașului, ce îi definește”. În plus, contractul include şi crearea identităţii vizuale a oraşului, respectiv a unui logo şi a unui slogan.
Un alt contract: Primăria Braşov a atribuit direct firmei unui candidat USRPLUS de la Bucureşti, un studiu privind gestionarea parcărilor din oraş.
Contractul de consultanță, semnat în luna octombrie, are o valoare de 105.000 lei, fără TVA și a fost încheiat cu o firmă din București, prin procedura de atribuire directă. Firma aparține unei persoane din cercul USR, ce implementează proiecte asemănătoare privind gestionarea parcărilor și în alte primării conduse de primari USR. (Bacău, Sectorul 1 București)
Primăria Braşov a apelat la un consultant din Bucureşti, SC Media Trust România SRL, pentru a monitoriza apariţiile în presă sau pe reţelele social-media despre activitatea municipalităţii. Conform datelor disponibile pe platforma electronică de achiziţii publice, consultantul amintit a fost stabilit prin atribuire directă, iar valoarea contractului (valabil până la finalul anului, începând cu data semnării) este de 19.635 lei, cu tot cu TVA.
Conform ofertei prezentate de consultant, vor fi monitorizate menţionările în presa scrisă locală, regională, naţională, radio, TV, online, social media, fluxuri de ştiri (articole/postări online) ale entităţii administrativ-teritoriale şi ale reprezentanţilor săi. „Serviciile de monitorizare a presei constau în trimiterea de rapoarte zilnice de monitorizare a presei cu ştirile identificate în toate mediile monitorizate, în 7 formate complementare de afişare incluse în mod standard în raportul zilnic de monitorizare”, se arată în oferta publicată de firma bucureşteană pe platforma electronică de achiziţii publice.
Cu aceeaşi firmă, Primăria Braşov a încheiat şi anul trecut la începutul lunii iunie un contract de monitorizare, cu o valoare de 12.495 lei, cu tot cu TVA, valabil până în decembrie 2021.
În ultima zi din decembrie, Primăria Braşov a atribuit direct contractul de consultanţă pentru analiza oportunităţii creării unui centru de excelență în sporturile de iarnă. Firma de consultanță din București va analiza oportunitatea ca în „Brașov să se realizeze un Centru de excelență și performanță cu funcționalități de cercetare-dezvoltare și transfer tehnologic pentru sporturile de iarnă indoor”. O astfel de analiză costă bugetul local 90.000 de lei.
Vă reamintesc și de contractul cu Compania deținută de consilierul județean al CJ Brașov Silviu Ivan Nunvailer, fost salariat al Camerei Deputaților, de la USR, care a primit, la doar două minute după ce a depus oferta, din partea Primăriei Municipiului Brașov, condusă de Allen Coliban, tot de la USR, un contract de 18.000 de lei, prin încredințare directă. Acest fapt s-a derulat în ziua de 26 noiembrie, între ora 14:01 și 14.03, conform anunțului de atribuire publicat pe SEAP. Firma colegului de partid al primarului urma să se ocupe, până în 31 decembrie, de paginile de Facebook, Instagram și cea oficială a Primăriei Brașov, în special în trei campanii de conștientizare derulate de municipalitate.
Contractul nu a mai fost încheiat din cauză că nu mai era timp pentru derularea obligațiilor prevăzute.
Mă întreb care a fost reacția membrilor și susținătorilor USR care și-au pus speranța că noua administrație va aduce schimbarea mult așteptată….”
Dan VÂJU
#InformatiaBrasovului
informatiabrasovului.ro