În Brașov transportul public performant este pentru moment o iluzie

Menarinibus Citymood 12 RAT Brasov 848 2 February 2019 14 24 Valea Cetatii Brasov Romania

Am vrut de ceva vreme să scriu despre transportul în comun. Pentru că, am testat pe pielea mea timp de două săptămâni mersul pe jos, cu trotineta și cu autobuzul în timpul săptămânii. M-am bucurat când am aflat că un oarecare autobuz trece prin stația din proximitatea locuinței mele cu o frecvență de nouă minute.

Ideea a fost să merg cu autobuzul până unde am diferite treburi, și dacă distanțele sunt mai scurte sau nu am autobuz direct, să folosesc trotinetele care abundă în Brașov și taxiuri sau car sharing.

Parțial mi-a ieșit, dar costurile au fost cam mari. Patru minute pe trotinetă fac cât un bilet de autobuz valabil 50 de minute de la validare. 5 km cu taxiul sau companie de car sharing fac cât un abonament pe o zi la mijloacele de transport în comun.

Cât despre timpul alocat deplasării pot să spun că a fost de patru ori mai mare decât în cazul în care aș fi apelat la mașina personală. Pentru un drum de 10 minute cu mașina am făcut cu autobuzele, pentru că a trebuit să „ schimb” autobuzul într-o stație, 40 de minute. Pentru alt drum de 15 minute cu mașina am făcut cu autobuzele ( de data aceasta trei la număr), 55 de minute.

Știu, să locuiești în mediul urban înseamnă costuri mari de deplasare. Mobilitatea urbană este scumpă. Cel mai ieftin rămâne fie transportul în comun, fie bicicleta. Și de biciclit m-am lăsat când am văzut un accident horror, culmea, fără să fie implicată vreo mașină.  Dar în toată ecuația intervine timpul petrecut cu deplasarea. Timp pe care nu ți-l dă nimeni înapoi.

Și de mersul cu autobuzul, pot spune cu toată sinceritatea că am fost ușor dezamăgit pentru că am pierdut mult timp. Dar nu atât de dezamăgit ca autoarea postării de mai jos.

Și da, concluzia mea e aceeași. Că pentru moment mașina personală este sfântă în Brașov.

 

Text preluat de pe Facebook

 

„ Uite cum stă treaba cu transportul public: am luat 411 din Sânpetru la ora 18.51. A ajuns în Rulmentul la 19.01. Ploua serios. Nicio legătură spre Bartolomeu. Masina nr. 9, spre Bartolomeu, apare pe site ca pleacă la ora 19 (prea devreme fata de 19.01 la cat am ajuns noi, adica 411) sau 19m30 (prea târziu fata de cat ar fi nevoie). A sta jumat de ora dupa autobuz e mult. Am luat prima mașină, nr.7, am oprit la Coressi. De acolo am luat taxi, 22 lei pana la Stadionul municipal. La întoarcere, Uber, firește. Transportul public in Brașov si zona metropolitana e o mizerie. Punct. Toata indulgenta și simpatia fata de cei care promovează transportul in comun, bicicletele, FOV-ul, trotinetele etc, nu ma vor face sa renunț la masina personală in conditiile astea. Transportul metropolitan ar trebui sa facă legatura direct cu centrul Brasovului și cu toate punctele cardinale ale acestuia. Fara masini de schimbat la câte o jumatate de oră, pe frig, pe ploaie. Fără chin, fără ore întregi pierdute pe traseu, fără confuzii legate de ora când vine legatura, din ce stație si de pe ce peron. Bonne chance, dar fara mine in conditiile astea. Si chiar am vrut!”

 

Dan VÂJU

#InformatiaBrasovului

informatiabrasovului.ro

One thought on “În Brașov transportul public performant este pentru moment o iluzie

  1. Hopaaa…. dar trotinetiștii ăștia vor să aibe legături în toate direcțiile la orice oră „li se scoală” lor? Nu s-au gândit că ăstea costă? Cămulte mijloace de transport în comun mai circula și în gol? Ce-ar fi vrut țăranul de Sânpetru, să ajungă repede-repejor la Berar unde se grăbea el?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *