Cheltuielile candidaților la alegerile prezidențiale pe rețelele sociale: sumele investite de Ciolacu, Geoană și Lasconi într-o săptămână.

candidatii la prezidentiale si reclamele de pe retelele sociale cat au cheltuit ciolacu geoana sau lasconi intr o singura saptamana 66ed6625ae2ef

Cheltuieli semnificative în campania electorală

În ultimele șapte zile, principalii cinci candidați la alegerile prezidențiale au investit peste 190.000 de lei în reclame pe rețelele de socializare, conform datelor furnizate de Meta. George Simion, liderul AUR, se află pe prima poziție în acest clasament, având cheltuieli de 46.000 de lei pentru promovarea a 63 de reclame în acest interval.

Investițiile lui Mircea Geoană

Candidatul independent Mircea Geoană, care și-a anunțat oficial candidatura pentru președinție în urmă cu o săptămână, a dedicat 25.523 de lei pentru 17 reclame. Cele mai mari cheltuieli au fost direcționate către clipul de lansare a candidaturii, care a acumulat 8,2 milioane de vizualizări pe Facebook.

Cheltuielile lui Marcel Ciolacu

Marcel Ciolacu a realizat 35 de reclame, cu un cost total de 45.317 lei, acoperite de Partidul Social Democrat. Majoritatea fondurilor au fost alocate postărilor referitoare la inundațiile din Galați.

Promovarea lui Elena Lasconi

Uniunea Salvați România (USR) a investit 37.769 de lei pentru promovarea postărilor de pe pagina Elenei Lasconi. Cel mai mare impact a avut un clip video în care aceasta critică conducerea PNL, clip care a strâns peste 20.000 de like-uri pe Facebook.

Strategia lui Nicolae Ciucă

Pe pagina lui Nicolae Ciucă, au fost difuzate 41 de reclame în ultimele șapte zile, costurile totalizând 28.856 de lei, plătite din fondurile Partidului Național Liberal. Cei mai mulți bani au fost alocați unei postări despre cartea „Un ostaș în slujba țării”, iar PNL a cheltuit suplimentar 7.000 de lei pentru promovarea cărții „În slujba țării” și a lui Nicolae Ciucă.

Sumar al cheltuielilor

În total, cei cinci candidați principali au cheltuit 190.733 de lei pe reclame într-o săptămână. Aceste fonduri au fost destinate campaniilor publicitare pe platforma Meta, cu vizibilitate pe Facebook și Instagram.

Informații despre campania electorală

Campania electorală oficială pentru alegerile prezidențiale din acest an începe pe 25 octombrie, cu primul tur programat pe 25 noiembrie și al doilea tur pe 8 decembrie. Analiza cheltuielilor a fost realizată pentru perioada 12-19 septembrie, având în vedere data la care Mircea Geoană a intrat în cursă.