Se pare că Allen Coliban, primarul Brașovului, și-a găsit o nouă vocație, dat fiind faptul că funcția de primar nu-l „ prinde”, înregistrând eșec după eșec pe linie de transparența, administrație și realizări.
Astfel, după un brainstorming, el, împreună cu partidul au scos un iepure din joben și ne-au dat cu firma în cap ca să vedem că administrația publică locală nu doarme, ci are chiar insomnii pe linie de sprijinire a mediului de afaceri brașovean.
Nici mai mult, nici mai puțin, Coliban ne aduce nouă, prin intermediul Primăriei Brașov, „ una din cele mai importante companii de consultanță, EY România, pentru a sprijini mediul de afaceri brașovean”.
Adică, cum ar veni, fie primăria face publicitate companiei Ernst&Young România, fie primăria a achiziționat o franciză de la ei, fie s-au asociat. Că nu mai înțeleg mai nimic din administrația cu „ lămâie” furnizată de USR la Brașov.
Acum, să ne înțelegem, Ernst&Young România sunt una din cele mai mari și mai credibile companii de consultanță din lume. Atenție – DIN LUME! Dar asta alături de celelalte companii de consultanță, Deloitte, KPMG și PricewaterhouseCoopers. Cei patru, împreună, formează ceea ce în marea finanță este cunoscut drept „ BIG FOUR”. Ai ștampilă pe documentele companiei de la „ BIG FOUR”, nu te contestă nici mama ANAF-ului pe lumea asta.
Bine, dar totuși cu ce se ocupă compania asta, EY România, de are nevoie de o vorbă bună din partea lui Coliban pentru a penetra piața brașoveană? Păi oferă servicii de consultanță financiar-contabilă și de audit.
Și, așa cum ne place nouă la „ Informația Brașovului”, mai prindem din zbor câte o postare de pe Facebook, care are legătură cu subiectul, și dăm cu castronul de murături pe covor. Că așa ne place nouă, doar pe hater-eală, fără deontologie, fără suflet, fără nimic, doar de dragul scandalului.
Ia să citim ce a postat Sorin Bâscă,
„ Salut intentia Primariei in a ajuta mediul de afaceri local. Compania EY Romania este una dintre cele mai capabile de pe piata din Romania si din lume.Totusi, nu reusesc sa inteleg rolul de informare al Primariei intr-o speta pur fiscala si care chiar nu priveste taxele locale. Mai mult, Ministerul Finantelor Publice, sau ANAF, sunt institutiile de stat responsabile cu implementarea noului standard de raportare SAF-T, institutii care au si dezvoltat acest sistem si la care Primaria Brasov putea face apel pentru aceasta prezentare. Sa nu mai vorbim de Corpul Expertilor Contabili din Brasov, care are cativa membri extrem de bine pregatiti pe subiect. Observ cu regret ca este introdusa pe piata locala o mare companie de audit si consultanta financiar – contabila, care chiar nu avea nevoie de sprijinul Primariei Brasov pentru a-si face simtita prezenta, in detrimentul unor companii locale care nu au beneficiat vreodata de astfel de tratament.In schimb, mai toti oficialii brasoveni se grabesc in fiecare an sa tina speech-uri, sa manance si sa bea la evenimentele organizate de contabilii brasoveni …”
Adică cum? Ne opunem noi cumva curentelor din marea finanță mondială, ne opunem noi progresismului deșănțat promovat de administrația Coliban? Ne pute nouă pe la nas că vin diferite companii multinaționale prin intermediul Agenței de Publicitate „ Primăria Brașov” ca să ne învețe ce și cum? Că noi nu avem profesioniști prin Brașov?
Bine, dacă l-ai întreba pe fostul consultant pe fonduri europene, aproximativ inginerul, în schimb managerul Allen Coliban, va spune cu certitudine că a făcut o faptă bună.
Numai că ar fi fost bine să o facă pe „ persoană fizică”, nu să implice primăria în campanii de PR.
Auzi, domn „ primare”, cum facem și noi să punem pe Facebook că primăria ne aduce nouă „ Informația Brașovului, pentru a sprijini stakeholder-ul brașovean?”
Dan VÂJU
#InformatiaBrasovului
informatiabrasovului.ro